<body>


Asha Sharifuddin
14teen

Friday, December 21, 2012, 12:22 PM
Shopping with mom

407322_437793986274285_726737011_n_large
Macam ni lah tadi aku pegang barang .

Assalamualaikum and hai deer peeps. Acane, sihat tak ? hehe, tajuk kali ini ialah SHOPPINGG ! Semalam 21/12, you know what im doing ? haha, apa lagi, shopping with my mum lahh. Best gila dohh, macam-2 beli, rasa dunia nih aku yg punya sbb apa yg nak semua beli tnpa bayar *mak bayar ><* hahah.

Mula-2 ingt nak pergi tesco ke ape ke sbb mak cakap nk pergi beli barang sekolahh, then-2 rasa pelik apasal pergi aeon kan ? mana tk pelik aeon bukan tmpt nak beli school stuff, aeon tmpt shopping bende-2 yg lain, tapi aku watlek watpeace je lah dah mak bawakk ^^. Then naik atas, my mum tnya mana baju yg aku beria nk beli tu, then nak tunjuk mak aku pulak dok berhenti kat handbag tgh offer 70% happy hour konon. Then lps belek pergi lah tmpt baju tu, baju tu baju laki tpi aku suka ><, then ada pulak happy hour lagi dkt tgh-2 tu, kali ni jap pulak, lol, then tngk-2 lawa gak jenama polo, offer, ingt nk beli dua murah sikit tpi mak ckp tkyah beli satu je sbb kakak tknak. lol, then lepas beli pergi tngk baju tu, ada abg tu jaga, dia semacam je pndng tngk aku, then my mum amik lah 2 helai suruh try sbb mak suka aku pakai baju yg loose =='. Then dh try okey dah tp mak ckp baju tu jenis kuncup bawah ==', tk jadi beli, then pusing pusing semua tmpt baju perempuan tu pilih baju, penat gak lah, asyik pergi fitting room je, malu kot akak tu asyik nmpk muka aku jee, then punya lah lama shopping baju semua tu, beli kasut kanvas hitam sbb tk suka pakai kasut sukan lagi pun kasut kanvas hitam ramai yg pakai utk koko skli, tkde lah weird sngt. 

Lepas semua habis dalam aeon tu, mak cakap nak tngk spec sbb focus keluar pun sbb spec gak. 
Then cari lah kedai spec kt bawah tu sbb ingt kt ats tkde, pastu jumpa satu kedai ni nama dia Optical88 kalau tk silap lah, mula tngk dri luar sbb tngk kedai macam kedai org kaya. Then masuk je lah, mak ckp mak tukar bingkai sbb bingkai aku nih jahanam then org tu ckp trend aku tkde kt sini, lgi pun dia ckp kaca ada yg calar. Then try lah spec kt kedai tu, dia tolong pilih, kebnykan kedai tu jual spec old school bingkai plastik sbb thn lama, aku pulak tk minat sngt plastik sbb dah lama guna metal then pilih yg metal nk tngk then pakai, omaigat, lebar gila bingkai plastik yg purple hitam tu better, then abg tu kasi semua spec jenis old school yg jenama punya, everlast pun ada nasib dia tk kasi gucci. lol. tapi berbaloi gak lah sbb bingkai dgn kaca skli harga sama tk naik sbb slalunya kaca dgn bingkai lain harga, then pergi lah check mata, buat blablabla tu, aku pilih yg purple + hitam tu sbb much better then other sbb spec tu petak, then pergi solat jap. Bila dh habis pergi beli kasut sekolah dkt bata dgn sandal pulak . Kasut sklh kejap je beli, sandal paling lama cari sbb apa yg aku nak yg lawa-2 tu mak aku tk kasi alasan kalau kena air basah, then ikut lh ckap mak. 

Then pergi kedai F.O.S nk beli beg sekolah, agak mahal lah beg dia tp beg tuu mmg aku nak dri dulu, tp time aku beli tu tinggal satu je, sah ada org beli ! oh pleaseee !! jgn lah 2013 ada yg beg sama dgn aku, aku dah serik beg sama tahun nihh !! Lps dah beli pergi kedai spec balik nak amik spec , then naik atas balik sbb nk cari kedai kasut , ingtkan tkde kedai kasut rupanya ada , lol aku tk ingt pun ada kedai kasut kt ats, then masuk lah kedai XES tu , kasut dia bnyk yg aku tk minat smpi ada satu kasut ni smart sikit try then dia tk ngam ngn aku bukan sbb saiz sbb lain, then mak tunguk satu kasut nih, then aku ckp not bad nak then tngk lah kasut tu tetiba terpandang kasut yg macam tu tp dia punya style lain sikit tp trendy, aku tunjuk kat mak then mak aku ckp okey je, then try mak aku ckp lawa dan muat-2 then ckp nak beli saiz besar sikit ke biar longgar sikit pastu my mum ckp tkyah muat-2 tu dah okey, then terus beli kasut tu.

Then lepas habis beli semua barang ckp kat mak lapar then mak ckp dh masak dh kt rumah sebelum keluar, mak cakap makan kat rumah je, aku pun akur je lahh, lol. mak ckp nnt nk pergi kedai spec yg lama tu nk tuka bingkai spec lama, so future, ada dua spec, mak ckp yg spec baru ni pakai time kelas spec lama boleh pakai time lasak-2, hewhewhew. haha .. actually spec lama nih baru je beli baru a few days before eid tpi aku jahanamkan wktu a week before end 2012 year school , lol tiga bulan dah rosak, ahaha. Klah sampai sini je nak cerita, panjangkan cerita hari ni ? Ni tk beli lagi alat tulis and so on lah, shopping aku je dh lebih 500+, hoho, mak aku ckp balik rumah kira bil shopping barang aku, mana tk nya barang aku sorang dah berapa dah. Okey lah situ je, assalamualaikum :') . 

Sayang umi 





thank you

chapters
with love